Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

ΜΙΑ ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΙΛΙΟΝ

Βράδυ Σαββάτου  στο Ίλιον, 29 Ιουνίου. Ήταν όλα πραγματικά υπέροχα. Οι δρόμοι στο κέντρο του  Ιλίου κατάμεστοι από κόσμο. Η πόλη φωταγωγημένη για αυτή την μοναδική νύχτα. Καταστήματα ανοιχτά, συναυλίες σε όλες τις πλατείες, οι καφετέριες γεμάτες, το ίδιο και τα εστιατόρια. Οι παιδικές χαρές γεμάτες παιδάκια. Υπαίθρια έκθεση βιβλίου, παραστάσεις καραγκιόζη, ξυλοπόδαροι. Οι αυλές των σχολείων ανοιχτές, έγιναν parking για να εξυπηρετηθούν οι επισκέπτες.
Αρχικά σάστισα. Πού κρυβόταν όλος αυτός ο κόσμος τόσο καιρό? Ήταν οι εκπτώσεις που είχαν ανακοινώσει οι καταστηματάρχες? Οι δωρεάν συναυλίες? Η ψυχολογία του κόσμου? Η άνευ προηγουμένου διαφήμιση που έγινε για την «λευκή νύχτα»? Όλα αυτά μαζί?
Σε πολλούς γνωστούς μου, άρεσε. Προσπάθησα  να καταλάβω γιατί δεν συμφωνούσα μαζί τους. Προσπάθησα να θυμηθώ επίσης αν διαφημίστηκε με τον ίδιο τρόπο και το πρόγραμμα δωρεάν τροφίμων για άπορους μέσω ΕΣΠΑ. Οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν? Ήμουν εκτός κλίματος. Προτίμησα να επιστρέψω στο σπίτι μου και να ακούσω το πρόγραμμα της ΕΡΤ. Χρειάστηκε να περάσει αρκετή ώρα για να ανακαλύψω τι δεν μου άρεσε. Έλειπε κάτι από αυτή τη νύχτα.
Το χαμόγελο. Προσπάθησα να θυμηθώ πόσους ανθρώπους είδα να χαμογελούν. Ελάχιστους. Μπορεί να ήταν η ιδέα μου. Αλλά πάλι, όσο φέρνω στο μυαλό μου την εικόνα αυτών που συνάντησα, περισσότερο μου θύμισαν τους ξυλοπόδαρους  που είδα στο δρόμο, με πρόσωπα ανέκφραστα και παγωμένα χαμόγελα. Αυτά τα χαμόγελα των κλόουν, που πάντα μου προκαλούσαν θλίψη.
Όπως και να χει όμως, όλα τα άλλα ήταν υπέροχα. Ο κόσμος μάλλον θα διασκέδασε. Από αύριο, βλέπουμε… Θα πρέπει να σκεφτούμε πώς θα πληρώσουμε τους λογαριασμούς, τα δάνεια, πώς θα ψωνίσουμε στο super market. Πώς θα αντικρύσουμε  τον γείτονα που δεν έχει ρεύμα, πώς θα εξοικονομήσουμε κανένα πακέτο ρύζι ή κανένα μπουκάλι γάλα να του προσφέρουμε για τα παιδιά του.
Και θα συνεχίσουμε αυτές τις ατέλειωτες συζητήσεις του στυλ τι θα κάνουμε, πώς θα αλλάξει αυτή η κυβέρνηση, πώς θα ξεσηκωθεί ο κόσμος…
Αλλά πόση σημασία έχουν όλα αυτά τώρα? Η « λευκή νύχτα» πέτυχε. Το θέμα είναι να ξεσκάσει ο κόσμος. Και να δουλέψουν τα καταστήματα. Για μια νύχτα. Με κονδύλια  του ΕΣΠΑ βέβαια. Να ναι καλά οι κυβερνώντες και οι συν αυτώ. Χρηματοδοτούν γιορτές για να διασκεδάζουμε  τη φτώχεια μας. Αυτήν που οι ίδιοι μας επέβαλλαν. Μόνο που η φτώχεια δεν θα κρατήσει μόνο μια νύχτα.

Καληνύχτα κύριε Δήμαρχε. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.